Made in Holland. De Nederlandse schilderkunst heeft wereldfaam. Bovendien maken de Hollandse meesters al eeuwen lang hun eigen verf. Vanuit die gedachte hebben we het merk Qolours voorzien van een make-over. Zo introduceerden we de slogan ‘Dutch Paintmakers’ als onderscheidende positionering om Qolours een eigentijdse en internationale uitstraling te geven.
Kleur geven
aan een
Hollandse
verfmaker.
Qolours.
Een eigenzinnig merk. Ontstaan uit de passie voor hout. Lak, verf, beits, was en olie. Stuk voor stuk bijzondere producten gericht op optimale bescherming en creatieve uitstraling. Om het merk weer helemaal van nu te maken, hebben ze ons gevraagd om Qolours van een onderscheidende rebranding te voorzien.
Our work
merkidentiteit
verpakkingsontwerp
grafisch ontwerp
website ontwerp
Strategy.
Concept.
Paint it black. Het merk hebben we voorzien van een pakkend redesign. Het veelkleurige woordmerk heeft plaatsgemaakt voor een onderscheidende vorm. Een roerhout in een verfblik als kenmerkende ‘Q’ die de basis vormt van de nieuwe merkidentiteit. Daarmee brachten we een opvallende eyecatcher in het schap die een breder publiek aanspreekt, van vakman tot doe-het-zelver.
Design.
Keep it simple. We brachten kracht en rust in de verpakkingslijn en de productinformatie. Elk product hebben we voorzien van een uniform etiket met heldere teksten en duidelijke pictogrammen. Het kleurenpalet heeft op de natuur geïnspireerde namen gekregen zoals banana, orange en tomato. Duidelijker en herkenbaarder. Waardoor we het voor de koper makkelijker maken.
let's talk about ideas.
It's fun. Wij zijn een hecht team en we staan altijd open voor nieuwe ideeën, relaties en natuurlijk ook gewoon een gesprek. Als je meer over ons wilt weten, eventueel een project ziet zitten, neem dan contact met ons op.